ورزش

چرا آندرئا استراماچونی آری ولی جواد نکونام خیر؟

چرا آندرئا استراماچونی آری ولی جواد نکونام خیر؟

به گزارش خبرورزشی، از ورزشگاه فولاد آرنا تا فضای مجازی و حتی امروز در محل ساختمان باشگاه، صدای هوادارانی شنیده می‌شود که خواهان اخراج جواد نکونام هستند. بعد از باخت ناامید کننده برابر استقلال خوزستان، کمتر طرفدار استقلال از سرمربی فعلی تیمش حمایت کرده و در این بین یکی از گزینه‌های محبوب آن‌ها برای جانشینی، استراماچونی است. سرمربی ایتالیایی که دوران کوتاهی روی نیمکت آبی‌ها داشت، در نیمه راه به کشورش برگشت و این اتفاق از لحاظ مالی و ساختاری ضرر بزرگی به باشگاه زد اما هنوز هم محبوب هواداران است. جالب‌تر اینکه آمار استرا در شروع کارش بسیار بدتر از نکونام بود!

استراماچونی در ۵ هفته ابتدایی نوزدهمین دوره لیگ برتر، تنها ۳ امتیاز با آبی‌های پایتخت کسب کرد و از آن مهمتر اینکه حتی دربی را هم به رقیب سنتی باخت. استقلال در آن ۵ مسابقه تنها ۵ گل به ثمر رساند و هیچ کلین شیتی هم ثبت نکرد. اما با تمام این تفاسیر، صدای اعتراض هواداران بلند نشد. چرایی آن هم معلوم است؛ سرمربی ایتالیایی با کارنامه‌ای پر و پیمان به ایران آمده بود و در حال آزمون و خطا برای شناخت پتانسیل تیمش. ضمن اینکه سبک بازی استقلال روز به روز جذاب‌تر می‌شد و مشخصا نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در نمایش آن تیم قابل رویت بود. پس چرا هواداران به نکونام که بازیکن سابق این تیم بوده و بارها خودش را عضوی از خانواده آبی خوانده، فرصت بیشتری نمی‌دهند؟

دقیقا قصه همین جاست که استقلالی‌ها هیچ نشانه دلگرم کننده‌ای از تیم جواد نکونام نمی‌بینند. او خلاف استرا، یک سال زمان داشته که تفکراتش را در تیم حاکم کند ولی هنوز آبی‌ها همانگونه سردرگم و کسل کننده بازی می‌کنند. ستاره‌های زیادی به ترکیبش اضافه شدند اما نشانه‌ای از پیشرفت درتاکتیک تیم وجود ندارد و نکته مهم هم اینکه خودش هنوز به دنبال مقصر و انتقاد از اطرافیان است؛ درحالی که استراماچونی در اولین کنفرانس خبری‌اش پس از بازی شکست یک بر صفر مقابل ماشین سازی خیلی قاطعانه اعلام کرد هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی تیمش را بگیرد و آن‌ها در زمین به حقشان می‌رسند. بله؛ به این دلایل است که استرا با فقط چند ماه کار در ایران هنوز در خاطر هواداران مانده و اخراج نکونام، کلیدواژه این روزهای طرفداران استقلال است.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا